De voedingswaarde van een gebakken ei

De voedingswaarde van een gebakken ei

Een uitsmijter als lunch, heerlijk! En je kunt er ook zo lekker mee variëren. Een gebakken ei met rosbief. Een gebakken ei met rauwe ham of avocado. Hmmm… Door de bereidingswijze en het vet dat je gebruikt om in te bakken, verschilt de voedingswaarde wel met die van een gekookt eitje. Hoe zit het met die voedingswaarde?

Categorie* A
Eenheid 1 ei
Gewicht (gram) 50
Energiewaarde (kcal) 110
Eiwit (gram) 7.2
Koolhydraten (gram) 0.4
Vet (gram) 8.8
Verzadigd vet (gram) 2.8
Voedingsvezel (gram) 0
Zout (gram) 0.2

 

* Producten die in de Schijf van Vijf staan, vallen onder categorie A. Dit zijn producten die een gunstig effect hebben op de gezondheid en die voedingsstoffen leveren die je nodig hebt. 

Bron: Voedingscentrum, foto: Alison Marras via Unsplash.


Related Posts

Dit zegt de kleur van een eidooier écht

Dit zegt de kleur van een eidooier écht

Op verschillende sites staat te lezen dat je aan de kleur van een eidooier kunt zien of de kip een goed leven heeft. Dit is klinkklare onzin! De kleur van je eieren – of beter gezegd het eigeel – zegt niets over de gezondheid van […]

Afvallen? Tik wat vaker een eitje!

Afvallen? Tik wat vaker een eitje!

Wil je een paar kilo kwijt? Probeer dan eens wat vaker een eitje te eten. Want hoewel we de term ’superfood’ verafschuwen, komen eieren wel erg dicht in de buurt als het om afvallen gaat. Zeker als je ermee ontbijt.