Lekker lichte lunch: kruidenomelet

Lekker lichte lunch: kruidenomelet

Wil je ietsjes minderen in de koolhydraten? Lunch dan met deze lekkere lichte kruidenomelet. Met een frisse salade, of op één volkorenboterham in plaats van er ’s middags twee te eten. Lekker!

Een ei voor de lunch kan altijd, óók op kantoor. Dan maak je ‘m gewoon de avond van tevoren en doet hem op ’t werk even in de magnetron. Of je eet hem koud, want dat is ook heel lekker. Door de proteïnen kun je weer even vooruit, zonder later naar snacks te grijpen. Want eieren zijn perfect om je een vol gevoel te bezorgen als je wilt afvallen.

Lekker lichte kruidenomelet

13 juni 2019
: 1
: 20 min
: eitje

Door:

Ingrediënten
  • 2 eieren
  • 1 sjalotje
  • 2 eetlepels melk
  • 1 eetlepel olijfolie
  • Verse basilicum
  • Verse platte peterselie
  • Peper en zout
Bereiding
  • Stap 1 Hak de kruiden fijn en snipper het sjalotje.
  • Stap 2 Klop de eieren los met peper en zout naar smaak, voeg de melk toe en roer goed.
  • Stap 3 Voeg de kruiden toe en roer nogmaals.
  • Stap 4 Verhit de olie in een koekenpan en giet het mengsel erin als de olie warm is.
  • Stap 5 Bak de omelet in ongeveer 10 minuten op laag vuur gaar en goudbruin.

Heb je deze klassieke Franse omelet ook al eens geprobeerd?

 

Foto via Shutterstock.


Related Posts

Lunchwraps met kip, paprika en ei

Lunchwraps met kip, paprika en ei

Deze lunchwraps met kip, paprika en ei zijn supermakkelijk te maken en in een handomdraai klaar.

Spinazie dillesoep met croutons en ei

Spinazie dillesoep met croutons en ei

Deze spinazie dillesoep met croutons en ei is te eten als lekkere, lichte lunch maar doet het ook prima als voorgerecht. En met één simpel trucje maak je er een lekker vullende maaltijdsoep van!