Naturel omelet met groenten

Naturel omelet met groenten

Wil je het even iets rustiger aandoen met de koolhydraten? Dan is dit de perfecte lunch voor jou. Eet deze luchtige naturel omelet met lekker veel groenten, dan kom je zeker aan die dagelijkse 250 gram!

Naturel omelet met groenten

30 december 2018
: 1
: 10 min
: eitje

Door:

Ingrediënten
  • 2 eieren
  • 2 eetlepels melk of bouillon
  • Eikruiden
  • Boter of een scheutje olijfolie
Bereiding
  • Stap 1 Verwarm een koekenpan even ‘droog’.
  • Stap 2 Klop de eieren los met de melk of bouillon en voeg eikruiden naar smaak toe.
  • Stap 3 Verwarm de boter of olijfolie in de pan. Zorg dat de hele bodem en de wanden van een pan een vetlaagje krijgen.
  • Stap 4 Giet het eimengsel in de pan en schuif met een omeletspatel steeds het gestolde ei naar het midden.
  • Stap 5 Prik met een vork gaatjes tot er geen vloeibaar ei meer over is.
  • Stap 6 Bak de naturel omelet aan de onderkant goudbruin en serveer hem met lekker veel groenten, zoals kerstomaatjes en een halve avocado.

Wanneer je een omelet maakt, reken je altijd één ei per persoon + één ei voor de pan. En die eikruiden? Die maak je natuurlijk lekker zelf.

 

Foto via Shutterstock.


Related Posts

Makkelijke tomatenquiche

Makkelijke tomatenquiche

Een quiche kan altijd. Als avondeten met een frisse salade, als lunch en – in kleine stukjes gesneden – zelfs als borrelhapje. Deze vegetarische tomatenquiche is makkelijk te maken en vindt vrijwel iedereen lekker. 

Spinazie dillesoep met croutons en ei

Spinazie dillesoep met croutons en ei

Deze spinazie dillesoep met croutons en ei is te eten als lekkere, lichte lunch maar doet het ook prima als voorgerecht. En met één simpel trucje maak je er een lekker vullende maaltijdsoep van!



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *