Hoogvliet verkoopt alleen nog eieren met ster

Hoogvliet verkoopt alleen nog eieren met ster

Vanaf nu dragen alle eieren van het Hoogvliet-merk het Beter Leven keurmerk met één of twee sterren. 

De vrije-uitloopeieren waren al voorzien van dit duurzaamheidskeurmerk van de Dierenbescherming, de scharreleieren zijn verduurzaamd waardoor ze nu ook het Beter Leven keurmerk mogen dragen. Alle verpakkingen scharreleieren dragen één ster van het Beter Leven keurmerk; de vrije-uitloopeieren hebben twee sterren.  Hoogvliet sluit hiermee aan bij supermarkten als Lidl, Jumbo en Albert Heijn, die al eerder aangaven alleen nog eieren met minimaal een ster te gaan verkopen.

Transparant vanaf de bron

In het mvo-beleid is vastgelegd dat Hoogvliet zich inzet om de gehele keten vanaf de bron transparant te maken en verder te verduurzamen zonder dat dit een negatief effect heeft op de kostprijs van producten. De verduurzaming van het aanbod eigenmerk-eieren is dan ook een uitstekende stap in het nog verder verduurzamen van het assortiment.

Beter Leven Keurmerk is grootste groeier

Het Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming realiseerde met een plus van 25 procent afgelopen jaar de grootste groei van alle keurmerken en die groei werd met name in eieren behaald. Dit blijkt uit de laatste cijfers van de Monitor Keurmerken Retail van onderzoeksbureau IRI. Inmiddels wordt twee op de drie scharreleieren met een Beter Leven keurmerk verkocht en verdwijnt het reguliere scharrelei uit de schappen.

Dit is een nieuwsbericht van 04-08-2019, bronnen: Hoogvliet supermarkten, Pluimveeweb. Foto via Hoogvliet.


Related Posts

‘Britse kinderen denken dat koeien eieren leggen’

‘Britse kinderen denken dat koeien eieren leggen’

Britse kinderen houden – meer dan de voorgaande generaties – van koken en bakken, maar ze hebben geen flauw idee waar hun eten vandaan komt. Zo denken ze dat koeien eieren leggen en weten ze niet dat chips gemaakt wordt van aardappelen. 

Meer duurzame Beter Leven eieren over de toonbank

Meer duurzame Beter Leven eieren over de toonbank

De verkoop in supermarkten van duurzamer voedsel met een keurmerk – vooral Beter Leven – is in de eerste helft van dit jaar flink toegenomen. Nederlanders gaven aan voedingsmiddelen met een duurzaamheidsstempel 2,5 miljard euro uit, een stijging van 28 procent vergeleken met de eerste […]